top of page

Andaluzia, Spania - locuri de vizitat

Actualizată în: 17 feb.

ANDALUZIA, SPANIA - LOCURI PE CARE LE-AM VIZITAT IN 8 ZILE - IDEE DE ITINERAR

Imi doream foarte mult sa ajung in Andaluzia, iar dupa mai multe incercari esuate, cu zboruri anulate si pandemie, s-au aliniat planetele si am reusit sa ajung sa vad una dintre cele mai frumoase zone ale Spaniei. Evident, nu am reusit sa o vad toata regiunea, dar am reusit sa vedem destul de multe in 8 zile.

Este un itinerar foarte incarcat si poate, pe alocuri, destul de obositor. Evident, acest articol are ca scop oferirea unei idei a ceea ce este de vizitat in zona. Modul personal de a-mi incarca bateriile este atunci cand vizitez cat mai mult si explorez, nu neaparat atunci cand lenevesc la plaja, astfel ca va puteti face popriul program in functie de ceea ce va place sa faceti.

Vacanta in Andaluzia a inceput pe data de 5 septembrie. Tin sa mentionez ca a fost inca foarte cald afara, in schimb apa marii a fost extrem de rece. Nu am informatii sa va spun daca asa este tot timpul sau doar in septembrie sau poate a fost furtuna pe mare atunci cand am fost eu.... Asadar, daca planuiti o vacanta pentru balacit in aceasta zona, verificati temperatura apei inainte, las link cu site-ul.

Pentru a ne deplasa in aceasta vacanta si pentru a vizita cat mai multe locuri din Andaluzia, am ales sa inchiriem o masina. Am gasit-o la un pret foarte bun de doar 60 euro pentru 7 zile, la care am mai adaugat 135 euro asigurarea optionala pentru a nu mai lasa depozit. Am inchiriat cu compania Click Rent si am preluat-o direct din aeroport. Ca si tips, daca ajungeti in acesta perioada in Spania, rezervati masina cu cateva zile inainte, nu din august. Am incercat sa rezerv masina in luna august (pentru septembrie), iar pretul sarea de 300 euro. Las un link cu cateva lucruri de stiut cu privire la inchirierea unei masini: cum sa nu platesti depozit, inchiriere cu card de debit, motoare de cautare folosite, etc.

Pentru ca localitatile si obiectivele turistice pe care voiam sa le vizitam erau destul de departe unele de altele, am decis ca economisim mai mult timp si stam mai putin in masina, schimband mai multe cazari. Am avut in total 4 cazari, la care ajungeam sa ne cazam seara, dupa ce vizitam ceea ce ne propuneam, bagajul stând in masina.

Andaluzia este o zonă a Spaniei foarte vastă, noi alegând sa vedem doar o parte din ea, lasand orasele mari, precum Sevilla sau Gordoba pentru a fi vizitate cu alta ocazie. Tot din aceasta zona a Spaniei, se poate vizita Gibraltar sau se pot face excursii de o zi, sau mai multe catre Maroc.

Sa trecem la ceea ce am reusit sa vizitam in Andaluzia:

Ziua 1: Malaga

A fost o zi plina, pe care am dedicat-o explorarii orasului Malaga. Am alocat doar o zi acestui oras, fiind suficient pentru a vedea majoritatea obiectivelor turistice. Pentru aceasta zi nu am avut nevoie de masina sau de transport in comun, ne-am deplasat doar pe jos. Am vizitat castelul Gibralfaro, Alcazaba, catedrala, centrul istoric, portul si plaja Malagueta.

O plimbare cu catamaranul la apus ar fi fost perfecta, dar ne-am gandit prea tarziu si nu am mai rezervat. Las link catre varianta care ne incantase pe noi, detalii aici.

Am ajuns cu o seara inainte, destul de tarziu, nu mai era deschis niciun ghiseu de rent a car, sau transport in comun, asa ca am apelat la un taxi. A costat 30 euro de la aeroport, pana la cazarea noastra. Am rezervat un studio in Complexul Limehome, care are un sistem de chech-in/out fara a fi nevoie sa depinzi de un receptioner, se intra in apartament pe baza de parola. Il recomand, absolut minunat a fost totul. Am petrecut acolo doua nopti.

Las link catre un articol complet despre Malaga.

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat

Ziua 2: Castelul Colomares si satul Mijas

A doua zi a inceput destul de devreme. Am facut check out la cazare si am plecat catre aeroport pentru a ne ridica masina. Am apelat la un taxi, care ne-a lasat la ghiseul de rent a car.

Prima oprire pentru vizitat a fost la Castelul Colomares, care poate fi vizitat doar in exterior. Castelul, este de fapt, un monument dedicat lui Cristofor Columb. Vizita a durat mai putin de o ora, iar biletul de intrare a costat 3 euro.

A doua oprire a fost in Mijas Pueblo, care a fost o surpriza foarte placuta, fiind unul dintre satele care mi-au placut cel mai mult din Andaluzia. Ca si distanta, se afla la mai putin de o jumatate de ora de castel. Este un sat cu case albe, cu privelisti absolut spectaculoase catre Costa del Sol.

Spre finalul zilei, am mers catre a doua cazare, unde am petrecut tot doua nopti. Hotelul se afla in Marbella si a fost unul dintre putinele locuri care aveau parcare gratuita si in acelas timp, preturi decente. Hotelul nu este neaparat un loc de cazare pe care il recomand, dar am fost multumita de faptul ca a fost curatenie in camera. Se numeste El Tio Mateo. Las alte doua optiuni de cazare, care dispun de parcare si au nota bunicica pe Booking: Ona Marbella Inn si TAK Boutique Old Town- EaW Homes.

Andaluzia, Spania - locuri de vizitat - Colomares Castle si satul Mijas

Ziua 3: Marbella, centrul istoric si plajele

A treia zi a inceput, la prima ora, dimineata, cu explorarea centrului vechi al Marbellei. Este un loc absolut superb, care cred ca arata cel mai bine in perioada iunie-iulie, cand florile urcatoare sunt inflorite. Am facut un popas in Parcul Alameda, o mica oaza de racoare in mijlocul orasului, apoi am admirat statuile lui Salvador Dali, pe Avenida del Mar.

Am facut un tur al plajelor si am incheiat ziua cu o bine-meritata relaxare la plaja. Trebuie sa recunosc faptul ca aveam alte asteptari cu privire la Marbella, mai ales in privinta plajelor, care sunt atat de laudate. Personal, mi-au placut mai mult plajele din Nerja (o sa povestesc mai jos despre aceasta locatie). Pe langa faptul ca apa era rece ca gheata (fara sa exagerez nu puteam sta cu picioarele in mare fara sa simt ca imi ingheata oasele), locatia mi s-a parut fada si lipsita de viata. Recomand Marbella doar pentru a vizita centrul vechi si doar daca va place sa stati la plaja unde sa existe restaurante si hotelul foarte aproape de mare.

Am scris un ghid complet despre Marbella.

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat

Ziua 4: Puerto Banus - Marbella, Ronda si Olvera

Ziua a patra a inceput si ea foarte devreme dimineata. Am facut check-out la cazare si am plecat catre Puerto Banus, o zona mai luxoasa a Marbellei, pe care nu apucasem sa o vedem cu o zi inainte. Am facut un scurt tur al plajei Puerto Banus si al portului, unul cu cele mai luxoase din lume. Unele yachturi se puteau inchiria, pretul era de 400 euro/ora pentru un yacht cu capacitate de pana la 30 persoane.

In Ronda, a doua destinatie a zilei, ne-am plimbat pe stradute, admirand cele mai frumoase cladiri si am vizitat Puente Nuevo, celebrul pod iconic al localitatii, pe care cred ca l-ati vazut deja peste tot prin fotografii, online. Se poate vizita si in interior, iar biletul costa 2.5 euro.

Apoi am intrat si in Museo de Ronda, unde biletul de intrare a costat 8 euro. Am incheiat vizita in Ronda cu Jardines de Cuenta, cu intrarea gratuita. De la aceste gradini, aveti o priveliste superba catre Puente Nuevo.

Desi oboseala se resimtea, nu am vrut sa renunt la vizita in satul Olvera, si bine am facut, caci este o localitate care mi-a placut foarte mult. Principalele atractii sunt fortareata, de unde puteti admira o priveliste spectaculoasa asupra satului si catedrala, care este foarte impunatoare, comparand-o cu marimea localitatii.

Daca nu dispuneti de o masina, puteti opta pentru o excursie catre Ronda si alte locuri din Andaluzia, cu plecare din Malaga, detalii aici.

Am incheiat ziua la a treia cazare, in Setenil de las Botecas.

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat - Ronda

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat - Olvera

Ziua 5: El Caminito del Rey

A cincea zi a inceput ceva mai tarziu, deoarece aveam programare pentru El Caminito la ora 14:00, asa ca am zis ca este un bun prilej sa ne odihnim inainte de a face drumetia.

Pentru a vizita canionul Caminito del Rey, este nevoie sa va rezervati biletele cu cateva saptamani in avans. Noi am fi vrut sa incepem vacanta cu acest traseu, dar nu am mai gasit bilete decat in a cincea zi si a trebuit sa refac tot itinerarul.

Traseul este absolut spectaculos, dar din pacate, a fost extrem de cald. Recomand sa parcurgeti aceasta drumetie in perioada octombrie-aprilie, cand temperaturile sunt mai scazute.

Desi am foarte mare frica de inaltime, am reusit sa parcurg acest traseu foarte usor, fara sa am momente de panica. Totul este foarte bine pus la punct si m-am simtit in siguranta. Posibil, daca si voi aveti frica de inaltime, sa puteti sa il parcurgeti fara probleme.

Bilete de intrare se pot achizitiona de aici, iar excursie organizata cu plecare din Malaga, cu bilet de intrare inclus se poate achizitiona de aici.

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat - traseu pe El Caminito del Rey

Ziua 6: Setenil si Nerja

Ziua a sasea a inceput cu vizita la Setenil, satul care este celebru pentru casele construite in mici grote sapate in stanca. Este destul de micut si nu sunt foarte multe lucruri de facut. O plimbare pe stradute, vizitat magazinasele si/sau relaxare la una dintre terase, acestea fiind activitatile pe care le puteti avea in Setenil. Daca sariti peste partea cu relaxarea la terasa, intr-o ora il veti vedea pe tot.

Urmatoarea oprire a zilei a fost Nerja, unde am petrecut restul vacantei. Ne-am cazat la Hostal Azahara, un hotel pentru buget mic, foarte curat. Alte optiuni de cazare, cu note bune pe Booking: MB Boutique Hotel - Adults Recommended si Hotel Bajamar Centro.

Ne-am plimbat prin centrul istoric al statiunii, am admirat peisajele catre plaja de la Balcon de Europa si am savurat o Sangria de vin alb, la una dintre terasele cu vedere catre mare.

Spre surprinderea mea, aceasta statiune a fost mult mai aglomerata decat Marbella, care este promovata peste tot ca fiind cea mai frumoasa. Totodata, mi-a placut si mai mult ( comparand cu Marbella), in special plajele, care sunt deosebite, dar si atmosfera locului.

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat - Nerja

Andaluzia, Spania - top locuri de vizitat - Setenil

Ziua 7: Snorkeling in La Herradura

Ziua a saptea era planificata pentru a ne plimba cu caiacele de la plaja la Burriana pana la Cascada de Maro. Din pacate, planul de acasa nu s-a potrivit cu ceea ce a fost la fata locului. Cascada era secata din cauza lipsei precipitatiilor, iar caiacele erau rezervate.

Asadar, in schimb, am ales sa mergem sa facem snorkeling in La Herradura. Citisem foarte multe recenzii despre aceasta locatie, spunand ca este o zona foarte buna pentru snorkelling. Probabil, comparand cu alte zone din Spania, chiar este. Am reusit sa vad cativa pestisori, corali si o stea de mare. Din pacate, apa a fost extrem de rece si nu am putut sta foarte mult.

Plaja din La Herradura nu pot spune ca mi-a placut. Nisipul parea de balastru, plin de pietricele mici, iar statiunea destul de aglomerata, comparand cu Marbella, care era aproape pustie.

Ziua 8, ultima zi in Andaluzia: Pestera din Nerja si satul Frigiliana

Ultima zi in Andaluzia, am inceput cu vizitarea pesterii din Nerja. Vizita dureaza mai putin de o ora, iar biletul costa 13 euro. Se pot rezerva si intrari gratuite, de luni pana vineri la ora 9:30, in limita a 60 de persoane/zi, las link.

Satul Frigiliana a fost ultima noastra oprire in Andaluzia, pentru a vizita. Se afla la cateva minute de condus de Nerja si merita sa il vizitati daca sunteti in zona. Nu este foarte mare, dar trebuie sa urcati destul de mult, fiind un sat de munte. Si aceasta localitate, ca majoritatea din sudul Spaniei, este cu casute albe si strazi inguste si pietruite.

Daca nu dispuneti de masina, puteti rezerva o excursie catre Frigiliana, cu plecare din Malaga, detalii aici.

CONCLUZII DESPRE VACANTA IN ANDALUZIA

Acestea au fost locurile pe care am reusit sa le vedem in cele 8 zile petrecute in Andaluzia si din punctul meu de vedere, sunt unele dintre cele mai frumoase locuri din aceasta regiune. Este o zona foarte vasta si probabil nici o luna nu ar fi suficienta pentru a bifa toate locurile care merita vazute. Asa cum spuneam la inceputul articolului, am evitat orasele mari, in favoarea satelor si localitatilor mici pentru ca ne-am dorit sa vedem Spania rurala, autentica si mai putin umblata. Nu am simtit neaparat ca ne-a iesit foarte bine acest lucru, mai ales ca am vizitat locuri destul de turistice, dar nu regret ca am ales sa le vizitam si privind in urma, nu as schimba nimic din itinerar.

Desi de regula evit sa ofer detalii legate de preturi, mai ales ca sunt costuri care depind de multe aspecte, am decis sa va spun costul total pentru turul nostru. Evident, preturile se pot schimba de la o luna la alta, dar pe noi aceasta vacanta in Andaluzia ne-a costat 2300 euro/2 persoane, acest pret incluzand totul, chiar si suveniruri si lucruri pe care ni le-am achizitionat de acolo.

Sper ca acest articol sa va inspire. Pentru toate locatiile gasiti cate un vlog in limba engleza pe canalul meu de Youtube.

Daca v-a placut acest articol, il puteti distribui.

Pentru a fi la curent cu ultimele postari, va invit sa va abonati la newsletter, este necesara doar adresa de email.

Pentru mai multe destinatii de calatorie si fotografii, ma puteti urmari pe Instagram.

Multumesc ca ati citit!

Fotografiile si textul sunt protejate de legea dreptului de autor.

Acest articol contine linkuri de afiliere!

Autorul acestui articol nu este responsabil pentru alegerile cititorului, indiferent de consecintele negative sau pozitive ale actiunilor intreprinse de acesta dupa citirea oricarei pagini de pe acest website!